Rabu, 10 April 2013

SUSUK


Susuk yang lazimnya amat dikenali untuk tujuan kecantikan dan awet muda. Digunakan oleh sebahagian besar masyarakat melayu dahulu sebagai penaik seri wajah. Dikalangan 'mak andam' ianya amat diperlukan untuk menaikkan seri wajah pengantin yang disolek. Tidak cukup dengan make up  yang di tepek di wajah, di tambah pula dengan jampi² dan alatan lain mengikut ritual ilmu masing masing. 

Di zaman moden kini, ianya tidak banyak lagi digunakan, arus kemodenan yang dilalui membawa banyak pendedahan tentang maksud sebenar "susuk" itu. Masyarakat Islam melayu tidak lagi percaya tentang susuk, apatah lagi amalan sihir dan ganguan JIN, bahaya yang mengakibatkan bahana kepada diri seseorang itu membuatkan ramai orang sudah sedar dan takut menggunakannya. Namun masih ada lagi golongan yang masih memerlukan khidmat susuk ini terutama mereka yang berada di kalangan VIP & VVIP, ahli perniagaan, selebriti dan pelacur.



Apakah itu Susuk ?

Susuk adalah alat atau bahan medium yang digunakan sebagai 'pin point' bagi JIN untuk bertapak. Bahan seperti jarum, batu berlian, serbuk emas dan sebagainya dimasukkan kedalam tubuh seseorang itu secara ghaib. Sebenarnya bahan itu tidak sama sekali masuk kedalam tubuh, yang masuk itu adalah JIN yang boleh menyerupai jarum, serbuk emas, batu berlian dan sebagainya. Setelah masuk kedalam tubuh manusia tadi, maka bermula lah tugas mereka seperti yang diarahkan oleh tuan mereka iaitu DUKUN BOMOH LAKNAT TERKUTUK tersebut.

Bagaimana Susuk berfungsi?

JIN yang telah masuk kedalam tubuh orang tadi akan duduk di tempat yang diarah seperti di wajah bagi susuk kecantikan. JIN akan menayangkan keindahan kepada sesiapa yang melihat. ianya ibarat sebuah layar dihadapan wajah mereka tanpa mereka sedari. Jika ada kecacatan diwajah itu mereka akan sembunyikan, maka tidak ada orang akan melihat.

ada juga susuk yang dipakai untuk kebal, sama juga fungsinya. JIN itu akan duduk di 'pin point' yang di tetapkan dan akan mempertahankan tubuh tuannya dari berlaku sebarang kecelakaan.

Jika bergitu memakai 'susuk' adalah baik bukan?

Iya, pada lahirnya memakai susuk memanglah baik untuk sesuatu yang bertujuan kebaikkan, TETAPI AWAS. Padahnya adalah bukan kepada diri kita didunia, tetapi di akhirat juga sudah menanti. Tidak cukup dengan itu, anak keturunan kita juga bakal dibawa bersama ke dalam neraka. Bersesuaian dengan sumpah IBLIS untuk menyesatkan keturunan Adam a.s ke neraka bersama dengannya. Apabila seseorang dengan rela hati membeli susuk maka dia sebenarnya dengan rela hati mejemput JIN kedalam tubuh mereka. JIN sentiasa berusaha untuk masuk dan merusak manusia dan mereka tidak sekali kali membawa apa apa kebaikan kepada manusia. Apa yang mereka bawa hanya lah tipu daya semata mata agar kita tergolong dalam golongan mereka.

Maka (fikirkanlah) adakah orang yang diperelokkan kepadanya amal buruknya (oleh Syaitan) lalu dia memandangnya dan mempercayainya baik, (bolehkah disifatkan sebagai orang yang menjalankan peraturan yang ditetapkan Allah untuk memberi hidayat kepadanya atau sebaliknya?) Surah Al Fatir ayat 8

Meminta kepada yang ghaib selain Allah s.w.t. hukumannya adalah neraka hina dina.

Pada waktu muda seseorang itu, ketika dia masih sihat, maka JIN itu akan membawa kebaikan kepada mereka seperti cantik, gagah, kebal dan sebagainya. Tetapi apabila usia semakin meningkat, fizikal dan mental semakin lemah, ditambah pula dengan lemahnya iman kerana tidak dekat dengan Allah, maka ketika itu mereka akan memulakan misi utamanya iaitu menggagalkan dalam sakaratul maut supaya gagal mengucapkan kalimah "LAILAHAILLALLAH". Maka dapatlah mereka merangkul seorang lagi kawan mereka ke neraka.

Kalau bergitu kita buang lah sebelum tua....

Semudah bergitu kah?

JIN itu sentiasa berusaha untuk masuk merusak umat manusia terutama umat Muhammad s.a.w apa lagi yang di puja, di beli dan dipelihara sendiri, maka bagi pemakai susuk yang membeli dengan rela hati tadi, menjadi lebih mudahlah kerja mereka. Jadi mahukah JIN itu pergi dihalau bergitu sahaja sebelum upah dibayar? TIDAK MUNGKIN. Kerja yang dilakukan sekian tahun masih belum terima gaji kan? tidak mungkin mereka akan pergi bergitu sahaja kerana tugas utama masih belum selesai.


Apakah tanda -tanda orang yang memakai susuk?

Antara tanda² nya ialah:

  • Wajah yang tetap cantik tidak sesuai dengan umur (biasanya umur lanjut)
  • Sikap yang Ego dan Sombong bagi pemakai ilmu kebal
Bolehkah susuk dibuang?

Ya, dengan menangkap, membuang dan membunuh JIN yang duduk di dalam tubuh tadi itu, InsyaAllah hilanglah susuk itu tadi, kerana bahan medium (jarum, batu) tidak ada apa2 kekuatan. Tiada JIN maka tiadalah susuk. 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan